Dat ging even anders! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Familie Stam - WaarBenJij.nu Dat ging even anders! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Familie Stam - WaarBenJij.nu

Dat ging even anders!

Door: stammetjes

Blijf op de hoogte en volg Familie

29 Maart 2012 | Curaçao, Willemstad

Hallo allemaal,

Ik zou na onze vakantie naar Suriname weer een update geven. Dit liep even iets anders. Vlak voor onze vakantie werd de vader van Kees ziek en hij overleed vrij snel erna. In plaats van dat we donderdag naar Suriname zouden vliegen, vlogen we de maandag ervoor terug naar Nederland. Gelukkig dat het ervoor was, want vanuit de binnenlanden van Suriname komt je niet zo snel weer terug. We konden de tickets overboeken naar een andere datum, dus nu we gaan in oktober. Ondanks de omstandigheden, was het leuk om iedereen weer even te zien, vooral Anouk en Hans en Annet en Arie. Annet en Arie gaan deze week verhuizen naar Frankrijk, die gaan hun eigen avontuur beginnen. Het was leuk om daar nog even over te praten.
Wij hebben dit jaar Carnaval voor de 1e keer echt goed meegemaakt. WAT EEN FEEST! We hadden een eigen plek, thema roze, iedereen had iets rose aan. De ene wat uitbundiger dan de ander, maar het was zeer geslaagd. Eten mee, drinken mee, bbq mee. De optocht was geweldig, wat een werk hebben die mensen eraan gehad. Ik kan nu begrijpen dat sommige al een half jaar van te voren ermee beginnen, zo mooi als de kostuums zijn. Na de optocht volgde nog een zeer gezellig Happy Hout bij Kokomo Beach. Dat was een waardige afsluiter. Dinsdagavond was de lichtjesoptocht, zo noemen ze dat. Volgens Kees is het gewoon de optocht in het donker, maar dan versierd met bouwlampen. Een enkeling was versierd met kleine lichtjes maar de meeste hadden grote lampen. De sfeer was er niet minder om. Omdat het niet zo warm was, waren de deelnemers ontzettend enthousiast. Het scheelt natuurlijk ook dat het de laatste dag was, dan volgt de ontlading. Ik had gelukkig een afgepaste hoeveelheid bier mee, dus we waren weer op tijd thuis. Daags erna gewoon weer te werk. Gert en Jose waren in die periode ook over. We hebben samen heerlijk gegeten bij Rosendaels en Fort Nassau. We hebben ook nog de avondwandeling gedaan bij landhuis Ascension, met daarna een echte krioyo maaltijd. Karin Bloemen is ook nog even langs geweest. Ze gaf een geweldige show bij Hotel Avila beach. Top. Marijn maakt zich op voor zijn examens. Half mei gaat dat beginnen en echt op Bonaire. Het verblijf is al geregeld. Voor diegene die nieuwsgierig is waar hij verblijft, volgt hier de link:
Als je toch examen moet doen op Bonaire, kan je het maar beter goed voor elkaar hebben! Lara gaat ook lekker haar gang.Druk met werk en bijverdienen en natuurlijk allemaal feestjes! Kees en ik gaan ook lekker, ook lekker met het werk en Kees is bezig met een feest te organiseren. Komt ook aardig wat bij kijken. Ik heb dit weekend weer dienst. De vorige keer dat ik weekenddienst had werd ik gebeld, want er kwam een spoed keizersnee. Ik naar mijn werk om 10 uur 's avonds. Samen met de dierenarts een half uur gewacht, toen ging ze bellen. Hadden ze autopech! Na een kwartier werd er weer gebeld, ze waren dan onderweg, hoor. Na 10 minuten kwamen er 3 dames. Ja, zeiden ze, we zijn er alvast, straks gaan jullie weg, de hond komt eraan! Inderdaad, na 10 minuten kwam de takelwagen, met daarop een witte bus en daaruit kwam, op een grote houten plaat, een hoogzwangere hond en de hele familie. Wij de o.k. in en er kwamen 7 gezonde pups tevoorschijn. Dat ik zoiets toch mag meemaken, heel bijzonder! Voor de komende periode staat er niet zo veel te gebeuren. In mei komen Anouk en Hans weer langs, dat is altijd leuk!
Tot de volgende keer.
Sunchi Grandi.
Kees, Ellen, Anouk en Marijn.

• 07 April 2012 - 14:12

Siem En Gerda:

Hoi Kees en Ellen,
    Mooi verhaal hierboven en prachtige fotoos!! Wanapa is echt heel mooi om je voor te bereiden op je examens. In zo'n omgeving moet dat toch gewoon lukken!!
    Marijn suc6!!
    Leuk om jullie even gesproken te hebben. Jullie vermaken je prima met werk en school, en natuurlijk feestjes!
    Warme groet van ons.