Op de helft! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Familie Stam - WaarBenJij.nu Op de helft! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Familie Stam - WaarBenJij.nu

Op de helft!

Door: stammetjes

Blijf op de hoogte en volg Familie

09 Februari 2012 | Curaçao, Willemstad

Hallo allemaal,

Ik was echt van plan om in het begin van januari wat te schrijven en zo iedereen het allerbeste voor het komende jaar te wensen. Ik ben maar een maandje te laat, ik ben eigenlijk gewoon goed ingeburgerd. De wensen voor iedereen zijn er niet minder om, ook al zijn ze te laat. Ons laatste verslag in van oktober. Kees is voor zijn werk in november naar Nederland geweest. Hij kon logeren bij Anouk en Hans, dat was wel weer heel leuk (en handig). Ze hadden een mooi bed klaar staan in onze oude slaapkamer, de tv stond er ook nog. Er ontbrak hem aan niks. Onze honden hebben in december examen gedaan. Ze luisteren nu wat beter (of minder slecht). Zit en lig zit er goed in, wacht en blijf wat minder, maar daar wordt aan gewerkt. Op 23 december zijn we voor 10 dagen naar NL geweest.Lara ging niet mee, die gaat in juni voor een maand naar NL. We waren te gast bij Anouk en Hans, en alles was dik voor elkaar. Ze hadden een nieuw wokstel (6 kleine wokpannetjes) dus die hebben we gelijk ingezegend met allemaal lekker eten. 1e kerstdag waren we bij Annet en Arie. Janny en Annet hadden daar een heerlijk buffet geregeld. Als je zo met elkaar aan tafel zit, is het of je niet weg geweest ben. Heel vreemd, maar wel weer heeeeeeel gezellig. 2e kerstdag de sterrit met Don en Nicolet, ook nat en laat, maar weer zeer geslaagd. En zo gingen de dagen heel snel voorbij. Met oud en nieuw hadden we een tropical party bij Gerben en Karen. We waren de speciale tropische verrassing. Ze hadden overal straalkachels staan, iedereen liep in korte broek, lekker temperatuurtje. Top avond!
Marijn hebben we weinig gezien. Die kwam af en toe thuis om te eten en te douchen en dan stapte hij weer op zijn fiets. Hij heeft weer de nodige kilometers gemaakt. Op oudejaarsavond was hij in Schagen en volgens mij om half 7 thuis. Hij heeft bar genoten.
Op 4 januari zijn we weer terug gevlogen en Lara was ook weer blij om ons te zien. We hadden gelukkig nog een week om bij te komen, die maandag begon de school en het werk weer. Eind januari hebben we meegelopen aan de walk for the roses. Dat is een evenement waar je bepaalde afstanden kan lopen (5 of 8 km), fietsen (25-40-60 km) en zwemmen (2,5km)Vorig jaar heb ik hem gezwommen, dit jaar gewandeld en in een vlaag van verstandsverbijstering heb ik gezegd dat ik hem volgend jaar ga fietsen. 25 km moet toch wel lukken en het duurt nog een heel jaar om aan het idee te wennen. Alle opbrengsten gaan naar het kwf (kankerbestrijding)Vorig jaar waren er 2800 wandelaars en dit jaar 4000! Dit was ook te merken, want het was dringen op de Julianabrug. Het is gelukkig een gewone wandeling, geen wedstrijd, dus we hadden alle tijd. Afgelopen zaterdag was er nog een mooie wandeling bij Sint Willibrordus. Dat zijn leuke tochten, want je komt op plekken waar je alleen maar langs rij. Ons dagelijkse leven gaat ook gewoon door met werk en school. Lara is meer uren aan het maken, die ze straks allemaal kan opnemen. Ze gaat 1 maand naar Nl voor rock Werchter en volgens mij wil ze ook naar Annet in Frankrijk. Marijn is druk bezig met zijn eind examen. Zoals het er nu voor staat gaat dat echt in Bonaire gebeuren. Zijn laatste toetsenweek heeft hij goed afgerond, met mooie cijfers. Hij is helemaal gelukkig met zijn nieuwe, zelf verdiende elektrische gitaar. Hij kan geweldig spelen, zelf aangeleerd. Onze volgende vakantie is ook geboekt. We vliegen 25 maart voor 11 dagen naar Suriname. We gaan dan ook 5 dagen overnachten in het binnenland. Ik ben zeer benieuwd, maar dat horen jullie in het volgende verslag.

Sunchi grandi!

Kees, Ellen, Lara en Marijn

• 09 Februari 2012 - 18:14

Jolinda:

Hoi Stammetjes,

Het was weer gezellig om jullie effe te zien en te spreken om 2e kerstdag. Het is hier bokkoud en verlang naar de 30 graden die jullie hebben! Iedereen is hysterisch over het schaatsen en de elfstedentocht (die tot nu toe niet doorgaat). De ijsbaan ligt er trouwens wel prachtig bij! Groetjes aan iedereen en groetjes van alle Grootjes.

• 09 Februari 2012 - 18:26

Tante Miep. :

Het is weer een gezellig verslag geworden . Ik vind jullie allemaal heel actief en ook de foto"s zien er leuk uit . Op deze manier kan ik me een beetje in jullie"s omgeving verplaatsen .
    Leuk dat je met de kerst in Holland was en natuurlijk was dat heel gezellig

• 15 Februari 2012 - 09:17

Tiny Weel:

Hoi Fam. Stam
    Wat leuk dat jullie de feestdagen met de Familie in Nederland hebben gevierd.
    En natuurlijk van ons ook de allerbeste wensen het komende jaar.
    Het ontbreekt jullie niet aan uitstapjes en cultuur, als ik dit zo allemaal lees dan genieten jullie hier heel erg van.
    Als onze zus Leen dit nog had mogen beleven, die zelf daarin heel behoudend was [of heimwee had] zou trots op jullie zijn geweest......
    Wij hier in nederland hebben 14 dagen heerlijk winterweer gehad en hebben dan ook lekker geschaatst. Samen met Tante Annie ik nog een tochtje geschaatst in het polderlandschap, en daar hebben we van genoten.
    Verder wens ik jullie veel vakantie plezier in Suriname.