Alweer een half jaar voorbij! - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Familie Stam - WaarBenJij.nu Alweer een half jaar voorbij! - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Familie Stam - WaarBenJij.nu

Alweer een half jaar voorbij!

Blijf op de hoogte en volg Familie

21 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Miami

De tijd vliegt voorbij. Waarin ik in het vorige verslag nog allemaal dingen vertelde die zouden komen, zijn ze inmiddels allemaal al achter de rug. We zijn op vakantie geweest naar Jamaica. Een week met zijn 2en. Wat een mooi eiland, veel gezien en gedaan. Een waterval beklommen, in de bergen gefietst, (bergafwaarts dan he) het graf van Bob Marley bezocht. Te veel om op te noemen. Met moederdag werd ik extra verrast want Anouk en Hans waren die dag aangekomen. Ze zouden volgens Anouk dan de 15e komen, maar als extra moederdag verrassing kwamen ze de 13e aan. Het kwam allemaal goed uit, want we moesten Marijn naar Hato brengen voor zijn 1e week schriftelijke examens. Ik vond wel dat Lara veel aan het bellen was en Kees was met compleet andere dingen bezig. En toen stond ze daar zomaar. Hoi mamsie! Geweldige verrassing. Was wel jammer dat ik de 1e dagen nog werken moest, maar Anouk weet hier de weg nog en ze hadden een autootje gehuurd, dus dat ging prima. Ze zijn bijna 2 weken geweest en die waren ook weer zo voorbij. Marijn had 3 weken schriftelijke examens, is 4 keer heen en weer Bonaire gegaan. De 1e week van juli nog een week mondeling en na het laatste mondeling kreeg hij dan eindelijk de uitslag. Geslaagd met mooie cijfers. Laagste een 7 hoogste een 9.4. Zijn school is inmiddels alweer begonnen, hij had door de examens een korte vakantie, maar 5 weken. Hij doet nu nog 2 jaar VWO. Hij had maar 5 weken vakantie, maar die zijn goed benut. Zijn vriend, Kars Bakker is nog voor 12 dagen langs gekomen en volgens mij hebben ze zich wel goed vermaakt. Na Kars zijn bezoek zijn we, met zijn 4en voor 8 dagen vertrokken naar Florida. We landden op Miami, met de auto naar Orlando en van daaruit Universal Studio's en Seaworld bezocht.
Universal Studio's was geweldig. Het bestaat tegenwoordig uit 2 parken, de studio's en Island of adventure. De parken liggen naast elkaar, dus als je in het ene park alles gezien hebt, kan je zo door hoppen naar het andere park. De attracties die we wilden zien, hebben we ook gezien. Harry Potter was fantastisch, maar ook Spiderman, Shrek, the Mummy. Teveel om op te noemen. Seaworld was heel iets anders. Geen shows in 4D, was wel weer wennen, maar een orka kunstjes zien doen is ook heel bijzonder. Op woensdagavond, onze laatste avond in Orlando, hebben we Gerben en Karen en de meiden weer gezien. Klinkt niet speciaal, maar dat was het wel. Zij waren die dag vanuit Naples? aangekomen in Orlando voor 6 dagen. Dit was de enige mogelijkheid om elkaar te ontmoeten, want wij vertrokken op donderdagochtend weer naar Miami. Het was zo leuk om elkaar weer te zien! Niks vreemds aan, heel bijzonder. Op donderdagochtend vertrokken we naar Miami. We zijn nog langs Bush Gardens gegaan, ook een pretpark, met alleen maar vreselijke achtbanen en af en toe een krokodil. Marijn en Lara hebben alle achtbanen gehad, de een nog erger dan de ander. Ze hebben bar genoten. Wij ook, maar niet van de achtbanen. Na de achtbanen op weg voor de laatste 4 dagen Miami. Daar hebben we Miami bekeken met een sight seeing bus. Ook nog met een bootje langs de rich en famous gevaren. De Everglades bezocht en toen was het alweer voorbij. Maandag weer thuis aan gekomen en ons voorbereiden op het volgende bezoek. Gerben en Karen en de meiden kwam als slotstuk van hun vakantie nog 5 dagen bij ons. Wat een mooie dagen waren dat. We hebben er zoveel foto's van, het was veel te snel voorbij. Ze zijn vorige week maandag alweer vertrokken en we gaan weer over tot de orde van de dag. De school is weer begonnen, iedereen is weer te werk. Over 2 weken is het North Sea Jazz festival en laten we hopen dat het net zo'n spektakel wordt als het vorige jaar. Maar dat horen jullie in het volgende verslag.
Dikke zoenen
Kees, Ellen Lara en Marijn

• 21 Augustus 2012 - 15:57

Ttante Miep.:

Dag Ellen .
    Wat weer een leuk verslag en wat ondernemen jullie veel .heel boeiend.
    Nog gefeliciteerd met je verjaardag en bedankt voor het leuke verslag
    tante miep.